“Krug 99”: Hrvatsko pitanje u BiH ne može biti riješeno separatno

ivo

“Krug 99”: Hrvatsko pitanje u BiH ne može biti riješeno separatno

SARAJEVO, 5. marta (FENA) –  Asocijacija nezavisnih intelektualaca “Krug 99” smatra da hrvatsko pitanje ne može biti riješeno kao separatno pitanje u Bosni i Hercegovini već jedino i isključivo kao bosanskohercegovačko, u kojem će i Hrvati, kao i svi drugi građani i narodi u BiH imati apsolutno ravnopravan položaj na teritoriji cijele države.

To je istakao predsjednik Asocijacija nezavisnih intelektualaca “Krug 99” Adil Kulenović uoči današnje sesije “Kruga 99” o temi “Hrvatsko pitanje i federalizam”, čiji su uvodničari bili Kulenović, bivši gradonačelnik Sarajeva prof. dr. Ivo Komšić i zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta Federacije BiH Damir Mašić.

Kulenović je upozorio da je potrebno izvući iskustva iz udruženog zločinačkog poduhvata koji je nastao formiranjem hrvatske zajednice Herceg Bosna, a kasnije i stvaranjem Hrvatske Republike Herceg Bosna.

Također, istakao je, Krug 99 smatra da bi, uzimajući u obzir stalne priče o ugroženosti pojedinih naroda, danas konkretno hrvatskog naroda, pred sud javnosti trebalo iznijeti jasne i konkretne činjenice u kom smislu je hrvatski narod ugrožen.

Podsjetio je da su neke nevladine organizacije radile takve analize koju su bile prezentirane nekim evropskim vladama, a Kulenović je danas pozvao ove nevladine organizacije da javnosti predoče svoje podatke, kako bi se“ konačno ta fama o ugroženosti svela na racionalnu mjeru.“

Kulenović smatra da su u BiH ugroženi građani zato što nisu punopravni kao osobe na teritoriji cijele BiH te zbog toga što “nisu u prilici da ostvare sve elemente ljudskih prava na isti način, na svakom pedlju BiH”.

Komšić je podsjetio na nastanak ideje federalizacije BiH te napomenuo da je nastala početkom 1994. godine, a konačno definirana 6. februara na Saboru Hrvata BiH, organiziranom tokom rata u Sarajevu.

– Iza te ideje federalizacije stajale su tada gotovo sve hrvatske i katoličke institucije koje su imale svoja sjedišta u Sarajevu, kao i neke druge institucije i političke stranke iz BiH, ali i Hrvatske. Jedina politička stranka koja nije bila za takvo rješenje za BiH bila je Hrvatska demokratska zajednica BiH (HDZBiH) i već formirana Hrvatska Republika Herceg Bosna – kazao je.

Značajnim Komšić smatra i to da je većina političkih stranaka iz Hrvatske, čak i veliki dio HDZ-a iz Hrvatske, stajao iza ideje federalizacije.

Za ideju federalizacije rekao je da ne dijeli državu već je decentralizira te da je to fleksibilno uređenje koje danas ima većina evropskih zemalja.

– To je praktično uređenje, jer omogućuje da federalne jedinice sa sebe prenose vlast i, ako hoće, određene nadležnosti na državu, ili da država spušta određene nadležnosti na federalne jedinice, koje onda mogu spuštati određeni dio svoje vlasti na lokalne zajednice – pojasnio je.

Suština je, kaže, u tome da su federalne jedinice dio federacije kao države, lojalne su toj državi te da imaju samo one nadležnosti koje im federalna država prenese.

Međutim, napomenuo je da se HDZBiH, koji je nekad bio protiv, sada se zalaže za federalizaciju BiH.

– Ne znamo do kraja o čemu se tačno radi. Vrlo je zanimljiva ta evolucija u njihovom mišljenju, od otvorenog protivljenja i neprijateljskog stava o toj ideji, do ove propagande koja je vezana za neku novu federalnu koncepciju – kazao je Komišić.

Naglasio je da je potrebno vidjeti o čemu se radi, odnosno da li se radi na unaprjeđenju federalnog koncepta usvojenog u Vašingtonu ili o vraćanju na koncepciju federalizacije kojom bi se država etnički podijelila.

Komšić tvrdi da federalna koncepcija BiH ima svoj unutrašnji kvalitet te da vašingtonski sporazum nije iskorišten do kraja, jer je Federacija BiH u Vašingtonu zamišljena kao federalizacija cijele BiH.

Mašić je napomenuo je da je na posljednjoj sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH predložio Rezoluciju o osudi svih inicijativa za federalizacijom koje vode daljnjim etno-nacionalnim podjelama i jačanju separatističkih tendencija.

– BiH jeste potrebna i decentralizacija i regionalizacija, a nipošto, nikako i ni po koju cijenu etnička federalizacija – podvukao je, dodajući da narodi BiH nisu nosioci suvereniteta i da BiH nije nastala kao odluka tri naroda već je historijski država svakog njenog građanina, koji kao pojedinac nosi taj suverenitet.

Još je istakao da etnička prava ne smiju niti mogu ikada biti iznad prava svakog građanina da bude slobodan u svakom dijelu BiH.

Rezoluciji koju je predložio, kaže, nije cilj da “odgovara na bilo čije nedosanjane snove, aspiracije i težnje, a pogotovo ne tzv. Hrvatskog narodnog sabora”, kojeg, kako je rekao, treba tretirati kao i svaku drugu nevladinu organizaciju u BiH.

Mašić smatra da je federalizam, kako ga zagovaraju član Predsjedništva BiH Dragan Čović i predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik, definitivno put u nestanak države BiH.

– Oni i u zemlji i izvan nje koji to ne vide, definitivno nisu dobronamjerni prema državi BiH – naglasio je.

Zaključio je da federalizam koji isključivo ima etnički kriterij “jeste samo lijep naziv za politički šovinizam koji u konačnici neminovno vodi do fašizma, što je historija i pokazala”.

Anadolija:

Mašić na “Krugu 99”: BiH potrebna decentralizacija i regionalizacija, ali nikako etnička federalizacija
– Evropski sud za ljudska prava proglasio je etnički model federalizma kao suprotan svim temeljim evropskim vrijednostima i naglasio da u BiH nijedan konstitutivni narod nije diskriminiran, već svi građani koji u njoj žive.
 

SARAJEVO (AA) – Zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH Damir Mašić, koji je na posljednjoj sjednici predložio rezoluciju o osudi svih inicijativa za federalizacijom koje vode daljim etnonacionalnim podjelama i jačanju separatističkih tendencija, istakao da je Bosni i Hercegovini potrebna i decentralizacija i regionalizacija, ali nikako etnička federalizacija, javlja Anadolu Agency (AA). 

“Narodi BiH nisu nosioci suvereniteta. BiH nije nastala kao odluka tri naroda, već je ona historijski država svakog njenog građanina koji kao pojedinac nosi taj suverenitet. Etnička prava nikada ne smiju niti mogu biti iznad prava svakog građanina da bude slobodan i jednak”, rekao je Mašić, na nedjeljnoj sesiji Asocijacije nezavisnih intelektualaca “Krug 99”.

Kako je kazao, rezoluciji koju je predložio nije cilj da “odgovara na bilo čije nedosanjane snove, aspiracije i težnje, a pogotovo ne takozvanog Hrvatskog narodnog sabora kojeg smatramo i tretiramo kao svau drugu nevladinu organizaciju u BiH”.

“To što HDZ BiH želi privatizirati jedan cijeli narod kroz tu nevladinu organizaciju i uvesti eksluzivno pravo predstavljanja naroda kroz jedan politički subjekt to je njihov problem. Federalizam kakvog zagovaraju i Dragan Čović i Milorad Dodik definitivno je put u nestanak države BiH i oni koji u zemlji i van nje ne vide da to ide u tom pravcu definitivno nisu dobronamjerni prema BiH”, rekao je Mašić. 

Podsjetio je da je Evropski sud za ljudska prava proglasio etnički model federalizma kao suprotan svim temeljim evropskim vrijednostima i naglasio da u BiH nijedan konstitutivni narod nije diskriminiran, već svi građani koji u njoj žive.

“Ono što se pokušava podvaliti kao federalizam u ovom momentu jeste prikriveni fašizam koji vodi podjeli BiH na tri etnička dijela”, rekao je Mašić. 

Rezoluzija koju je predložio je, kako je kazao, jasan odgovor onima koji BiH ne vide onako kako bi trebali da je vide i o njoj će se glasati na sjednici parlamenta 21. marta. 

Govoreći o pojmu federalizma o kojem se nedavno polemisalo u Evropskom parlamentu, Mašić je podsjetio da je 2014. tadašnja izvjestiteljica za BiH Doris Pack federalizam koji je tada predložila u rezoluciji jasno precizirala da ne znači federalizam po modelu Belgije, nego federalizam po modelu Austrije ili Njemačke koji nema etnonacionalni kontekst kao pozadinu.

“Priča u EP je bila opasna jer svi zastupnici iz Republike Hrvatske koji su zastupnici Evropskom parlamentu su vodili jednu potpunu neprincipijelnu i prljavu kampanju protiv BiH i njihov cilj nije bio ovo o čemu se Doris Pack 2014. izjasnila nego bukvalno guranje stvari u pravcu koji u ovom trenutku politički odgovara Draganu Čoviću i HDZ-u”, ocijenio je Mašić.

Prof. dr. Ivo Komšić podsjetio je da je ideja federalizacije nastala početkom 1994. godine i konačno definirana 6. februara na Saboru Hrvata BiH koji je organiziran u toku rata u Sarajevu. 

Kako jekazao, iza ideje federalizacije stajale su gotovo sve hrvatske i katoličke institucije koje su imale sjedišta u Sarajevu, pojedine političke stranke iz BiH, ali i iz Hrvatske te mnoga kulturna i naučna društvna, humanitarne organizacije

“Jedina politička stranka koja nije bila iza takvog rješenja za BiH bio je HDZ BiH i već formirana tzv. Hrvatska Republika Herceg-Bosna. Oni su čak održali kontra sabor onome što smo mi zaključili 6. februara u Sarajevu i priredili jedno novo rješenje za mirovne pregovore o prekidu rata u BiH”, rekao je Komšić. 

Istakao je da je zanimljiva evolucija HDZ “od otvorenog protivljenja i neprijateljskog stava prema ideji federalizacije do propagande u vezi neke nove federalne koncepcije”.

“Ovdje samo treba vidjeti o čemu se radi. Da li se radi na unapređenju federalnog koncepta koji je usvojen Washingtonskim sporazumom ili se radi o vraćanju na koncepciju federalizacije kojom bi se država etnički podijelila. Ideja federalizacije se može potpuno uništiti, može se uništiti njena suština ukoliko bi se ona svela na etničku federaciju, a ima naznaka da se o tokome radi. Šta znači etnička federacija? To je stvaranje etničkih federalnih jedinica, odnosno federalnih entiteta, etničkih entiteta unutar Federacije”, istakao je Komšić i dodao da bi takvo nešto značilo vraćanje u devedesete godine.

 Podvukao da federalizacija ne dijeli državu već je decentralizira i podsjetio da je federalizam fleksibilno uređenje mnogih evropskih zemalja.

“Ono je fleksibilno i praktično zato što omogućava da federalne jedinice sa sebe prenose vlast na državu ili da država spušta određene nadležnosti na federalne jedinice, koje mogu spuštati dio svoje vlasti na lokalne zajednice i većina evropskih zemalja je danas tako uređena”, objasnio je Komšić.

Faktor:

05.03.17

Kulenović: Pokažite konačno dokaze o ugroženosti Hrvata

Asocijacija nezavisnih intelektualaca “Krug 99” smatra da hrvatsko pitanje ne može biti riješeno kao separatno pitanje u Bosni i Hercegovini već jedino i isključivo kao bosanskohercegovačko, u kojem će i Hrvati, kao i svi drugi građani i narodi u BiH imati apsolutno ravnopravan položaj na teritoriji cijele države.

Adil Kulenović

To je istaknuo predsjednik Asocijacija nezavisnih intelektualaca “Krug 99” Adil Kulenović uoči današnje sesije “Kruga 99” o temi “Hrvatsko pitanje i federalizam”, čiji su uvodničari bili Kulenović, bivši gradonačelnik Sarajeva prof. dr. Ivo Komšić i zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta Federacije BiH Damir Mašić.

Kulenović je upozorio da je potrebno izvući iskustva iz udruženog zločinačkog poduhvata koji je nastao formiranjem hrvatske zajednice Herceg Bosna, a kasnije i stvaranjem Hrvatske Republike Herceg Bosna.

Također, istakao je, Krug 99 smatra da bi, uzimajući u obzir stalne priče o ugroženosti pojedinih naroda, danas konkretno hrvatskog naroda, pred sud javnosti trebalo iznijeti jasne i konkretne činjenice u kom smislu je hrvatski narod ugrožen.

Podsjetio je da su neke nevladine organizacije radile takve analize koju su bile prezentirane nekim evropskim vladama, a Kulenović je danas pozvao ove nevladine organizacije da javnosti predoče svoje podatke, kako bi se“ konačno ta fama o ugroženosti svela na racionalnu mjeru.“

Kulenović smatra da su u BiH ugroženi građani zato što nisu punopravni kao osobe na teritoriji cijele BiH te zbog toga što “nisu u prilici da ostvare sve elemente ljudskih prava na isti način, na svakom pedlju BiH”.

Komšić je podsjetio na nastanak ideje federalizacije BiH te napomenuo da je nastala početkom 1994. godine, a konačno definirana 6. februara na Saboru Hrvata BiH, organiziranom tokom rata u Sarajevu.

– Iza te ideje federalizacije stajale su tada gotovo sve hrvatske i katoličke institucije koje su imale svoja sjedišta u Sarajevu, kao i neke druge institucije i političke stranke iz BiH, ali i Hrvatske. Jedina politička stranka koja nije bila za takvo rješenje za BiH bila je Hrvatska demokratska zajednica BiH (HDZBiH) i već formirana Hrvatska Republika Herceg Bosna – kazao je.

Značajnim Komšić smatra i to da je većina političkih stranaka iz Hrvatske, čak i veliki dio HDZ-a iz Hrvatske, stajao iza ideje federalizacije.

Za ideju federalizacije rekao je da ne dijeli državu već je decentralizira te da je to fleksibilno uređenje koje danas ima većina evropskih zemalja.

Mašić je napomenuo je da je na posljednjoj sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH predložio Rezoluciju o osudi svih inicijativa za federalizacijom koje vode daljnjim etno-nacionalnim podjelama i jačanju separatističkih tendencija.

– BiH jeste potrebna i decentralizacija i regionalizacija, a nipošto, nikako i ni po koju cijenu etnička federalizacija – podvukao je, dodajući da narodi BiH nisu nosioci suvereniteta i da BiH nije nastala kao odluka tri naroda već je historijski država svakog njenog građanina, koji kao pojedinac nosi taj suverenitet.

05.03.2017. / 12:54h Politika – Krug 99

Federalizam kakvog zagovaraju Čović i Dodik je put u nestanak države BiH

“Etnička prava nikada ne smiju niti mogu biti iznad prava svakog građanina da bude slobodan i jednak”, rekao je Mašić, na nedjeljnoj sesiji Asocijacije nezavisnih intelektualaca “Krug 99”.

Kako je kazao, rezoluciji koju je predložio nije cilj da “odgovara na bilo čije nedosanjane snove, aspiracije i težnje, a pogotovo ne takozvanog Hrvatskog narodnog sabora kojeg smatramo i tretiramo kao svaku drugu nevladinu organizaciju u BiH”.

“To što HDZ BiH želi privatizirati jedan cijeli narod kroz tu nevladinu organizaciju i uvesti eksluzivno pravo predstavljanja naroda kroz jedan politički subjekt to je njihov problem. Federalizam kakvog zagovaraju i Dragan Čović i Milorad Dodik definitivno je put u nestanak države BiH i oni koji u zemlji i van nje ne vide da to ide u tom pravcu definitivno nisu dobronamjerni prema BiH”, rekao je Mašić.

Podsjetio je da je Evropski sud za ljudska prava proglasio etnički model federalizma kao suprotan svim temeljim evropskim vrijednostima i naglasio da u BiH nijedan konstitutivni narod nije diskriminiran, već svi građani koji u njoj žive.

“Ono što se pokušava podvaliti kao federalizam u ovom momentu jeste prikriveni fašizam koji vodi podjeli BiH na tri etnička dijela”, rekao je Mašić.

Prof. dr. Ivo Komšić podsjetio je da je ideja federalizacije nastala početkom 1994. godine i konačno definirana 6. februara na Saboru Hrvata BiH koji je organiziran u toku rata u Sarajevu.

Kako je kazao, iza ideje federalizacije stajale su gotovo sve hrvatske i katoličke institucije koje su imale sjedišta u Sarajevu, pojedine političke stranke iz BiH, ali i iz Hrvatske te mnoga kulturna i naučna društvna, humanitarne organizacije

“Jedina politička stranka koja nije bila iza takvog rješenja za BiH bio je HDZ BiH i već formirana tzv. Hrvatska Republika Herceg-Bosna. Oni su čak održali kontra sabor onome što smo mi zaključili 6. februara u Sarajevu i priredili jedno novo rješenje za mirovne pregovore o prekidu rata u BiH”, rekao je Komšić.

Istakao je da je zanimljiva evolucija HDZ “od otvorenog protivljenja i neprijateljskog stava prema ideji federalizacije do propagande u vezi neke nove federalne koncepcije”.

“Ovdje samo treba vidjeti o čemu se radi. Da li se radi na unapređenju federalnog koncepta koji je usvojen Washingtonskim sporazumom ili se radi o vraćanju na koncepciju federalizacije kojom bi se država etnički podijelila. Ideja federalizacije se može potpuno uništiti, može se uništiti njena suština ukoliko bi se ona svela na etničku federaciju, a ima naznaka da se o tokome radi. Šta znači etnička federacija? To je stvaranje etničkih federalnih jedinica, odnosno federalnih entiteta, etničkih entiteta unutar Federacije”, istakao je Komšić i dodao da bi takvo nešto značilo vraćanje u devedesete godine.

 Podvukao da federalizacija ne dijeli državu već je decentralizira i podsjetio da je federalizam fleksibilno uređenje mnogih evropskih zemalja.

“Ono je fleksibilno i praktično zato što omogućava da federalne jedinice sa sebe prenose vlast na državu ili da država spušta određene nadležnosti na federalne jedinice, koje mogu spuštati dio svoje vlasti na lokalne zajednice i većina evropskih zemalja je danas tako uređena”, objasnio je Komšić.

 

(Vijesti.ba)

 

About The Author