Halilović: Separatistički politički teror organa vlasti Republike srpske

Enver Halilović
Separatistički politički teror organa vlasti Republike srpske na državu BiH, Daytonski ugovor, Distrikt Brčko i građane BiH
1. Današnje bezbjednosno i političko stanje u BiH je rezultat separatističkog postdejtonskog političkog terora organa vlasti entiteta Republika srpska na državu BiH, Daytonski ugovor, Distrikt Brčko i građane BiH, pod upravom iz Beograda. Daytonski ugovor unaprijedio je uzepeovu paradržavu Rs u zakonit entitet BiH. U postdejtonskoj Bosni, ideologija srpskog udruženog zločinačkog poduhvata dobila je političku formu srpskog secesionizma i iredentizma organa vlasti multietničkog entiteta Rs. Njegov cilj je stvaranje “neemanjičke srpske države” na prostoru suverene države BiH.
a) U odnosu na BiH, udruženi politički poduhvat grupe reprezentativnih ljudi oficijelnih organa vlasti entiteta Rs, Dodik, Višković, Stevandić, izvršila je najmanje dva antidržavna djela: (1) separatistički pravno-političko teror na državne organe vlasti suspenzijom rada njenih legalnih institucija vlasti BiH, (SIPA-e i Sudskog i tužilačkog vijeća BiH), na administrativnom prostoru Rs; (2) ugrozila je teritorijalnu, pravnu i političku autonomiju Distrikta Brčko kao bosanskohercegovačkog kondominijuma Rs i FBiH.
b) U odnosu na internacionalnu zajednicu, udruženeni politički poduhvat ove grupe prekršio je i ugrozio, dva internacionalna dokumenta o BiH, s jedne strane, Daytonski mirovni ugovor, a s druge strane, internacionalnu presudu Arbitražnog suda za Distrikt Brčko.
Ustav BiH je dio internacionalnog ugovora, a presuda Arbitražnog suda za Brčko je presuda internacionalnog Arbitražnog suda za Brčko. Na taj način, ova udružena grupa je prekršila i ugrozila internacionalne pravne dokumente, jedan Ugovor i jednu sudsku presudu.
2. Zbog naprijed navedenog, bosanski državni organi vlasti, kao i internacionalna zajednica, njeni organi vlasti, dužni su i obavezni, zajedno i pojedinačno, politički i pravno, privesti pravdi počinioce teških krivičnih djela kako protiv suvereniteta i integriteta BiH tako i pravnih dokumenata internacionalne zajednice. Oni su prekršili, ne samo Ustav BiH, već i internacionalni ugovor (Daytonski ugovor) i internacionalnu presudu Arbitražnog suda za Brčko.
Bosanski državni organi i institucije, bosanske političke stranke, kao i internacionalna zajednica, PIK, Visoki predstavnik UN za BiH i EU su svojim neadekvatnim političkim i pravnim djelovanjem omogućili da politika organa vlasti entiteta Rs dođe u fazu neposredne iredentističke implementacije srpskog sveta, Deklaracije SS i donošenje novog ustava Rs i stvaranja “nemanjičke države” na teritoriji suverene države BiH.
3. Bosansku državnost permanentno ugrožava, između ostalog, srbizam, srbijansko srpski separatizam i iredentizam Rs-a. Bosanske političke stranke, iz oba entiteta, su pred konkretnim izazovom, međusobnog sukobljavanja ili zajedničke borbe. Međutim, bosanski, kao i internacionalni subjekti historije, moraju biti svjesni, ako hoće mirnu i prosperitetnu Bosnu, da etničku organizacija vlasti BiH, koja administrativno stimulira različite oblike etničkih sukoba , moraju promijeniti građanskim političkim uređenjem države i društvo implementacijom presuda Evropskog suda za ljudska prava.