Ahić: Propaganda drugi element u modernom ratovanju

SARAJEVO, 15. aprila (FENA) – U digitalnom dobu u kojem se danas svijet nalazi propagandna djelatnost, nakon vojnih i oružanih kapaciteta, drugi je element u modernom ratovanju na terenu ili virtualnom prostoru.

Ocijenio je to prodekan na Fakultetu za kriminalistiku u Sarajevu Jasmin Ahić, uvodničar na današnjoj sesiji Asocijacije nezavisnih intelektualaca – Krug 99 o temi “Sigurnost u raljama propagande”.

Mišljenja je da se, za razliku od svih drugih vrsta komunikacija, propagandna djelatnost razlikuje jer je to akt s predumišljajem kojim interesne grupe, uz korištenje emocija, žele da ono što ljudi percipiraju pretvore u svoju korist.

Najavio je da će stoga današnja sesija ponuditi preporuke koje se tiču propagandne djelatnosti, a posebno u smislu informacijske sigurnosti i kada su u pitanju određeni mehanizmi i instrumenti koji se implementiraju kroz medijski prostor i društvene mreže.

– Tu se prvenstveno misli na trolove, botove i fake (lažne) vijesti, ali i sve druge stvari koje se danas koriste kako bi se stvorio određeni politički ili sigurnosni pritisak u cilju ostvarenja što bolje pozicije na regionalnom i unutrašnjem političkom planu interesnih grupa – pojasnio je.

Ahić je napomenuo da tema današnje sesija ima važnost i zbog činjenice da se propagandna djelatnost izgubi u dnevno-političkim ili operativnim segmentima rada institucija vlasti, ali i onih institucija koje se odnose na sigurnosni sektor.

 

Jasmin Ahić: Nakon vojnih kapaciteta, propaganda je drugi element u modernom ratovanju
– Jasmin Ahić, prodekan za nauku na Fakultetu za kriminalistiku, je na redovnoj sesiji Asocijacije nezavisnih intelektualaca “Krug 99” govorio o propagandnoj djelatnosti u sigurnosnom sektoru, kao bitnom elementu u medijskom prostoru

SARAJEVO (AA) – Nakon vojnih i oružanih kapaciteta drugi element u takozvanom modernom ratovanju je propagandna djelatnost, izjavio je Jasmin Ahić, prodekan za nauku na Fakultetu za kriminalistiku Univerziteta u Sarajevu, javlja Anadolu Agency (AA).

Ahić je na redovnoj sesiji Asocijacije nezavisnih intelektualaca “Krug 99” govorio o propagandnoj djelatnosti u sigurnosnom sektoru, kao bitnom elementu u medijskom prostoru.

Kako je kazao, propagandna djelatnost se od ostalih oblika informisanosti razlikuje na način da je “to akt sa predumišljajem koji želi da ono što ljudi percipiraju i prihvataju koristeći emocije, određene interesne segmente, pretvori i kapitalizira u svoju korist”.

“Živimo u vremenu digitalnog doba, kibernetičke i informacijske sigurnosti u kojem je danas propagandna djelatnost nakon vojnih i oružanih kapaciteta drugi element u samom takozvanom modernom ratovanju. Da li ono bilo na terenu ili u virtualnom prostoru, u tom segmentu se i javlja”, kazao je Ahić govoreći o temi “Sigurnost u raljama propagande”.

Prema njegovim riječima, segmenti propagandne djelatnosti koji su zaživjeli u cijelom svijetu, ali i u regionu odnose se na kibernetički prostor i informacijsku sigurnost prvenstveno sa upotrebom određenih mehanizama i instrumenata koji se implementiraju kroz medijski prostor i društvene mreže.

“Propagandna djelatnost se izgubi u dnevnopolitičkim ili operativnim dijelovima segmenta rada kako političkih institucija, institucija vlasti ali i onih segmenata koji se odnose na sami sigurnosni sektor”, poručio je Ahić. 

Jasmin Ahić
Novinar Alma Çekovic
Objavljeno Bakir Tiro
 
 

Adil Kulenović